Grupo Andersen

[Deseño de Manolo Uhía]

 

Contidos e Métodos

1.      Presentación. A partir da presentación e o coñecemento dos compoñentes do Grupo de Traballo determinaranse os contidos definitivos, en función dos intereses expresados por todos e todas (sempre, naturalmente, que garden relación cos obxectivos antes expresados).

2.      Repertorio bibliográfico sobre a obra de Andersen nas súas versións castelá, galega e portuguesa. Lectura, análise e comentario da Sereíña. Reparto entre os compoñentes do grupo de outros contos e obras deste autor para a súa lectura ao longo do curso.

3.      Repertorio videográfico de películas inspiradas en contos de Andersen. Visionado, análise e comentario da Sereíña (versión Walt Disney). O comentario estará dirixido especialmente a identificar as diferenzas de contidos entre a versión literaria orixinal e a versión cinematográfica, así como os diferentes valores que representan.

4.      A importancia da figura de Andersen na historia da literatura infantil universal e a persistencia da súa influencia na actualidade. Os contos de Andersen e a súa representación en imaxes. A análise de valores aplicada ao estudio dos contos de Andersen e a súa posible influencia na psicoloxía infantil.

5.      O cine de Walt Disney e a súa importancia na formación do xénero 'cine de animación'. As versións de Walt Disney dos contos tradicionais; comparación coas versións literarias. A análise de valores aplicada ao estudio das películas de Walt Disney e a súa posible influencia na psicoloxía infantil.

6.      A literatura infantil e a imaxe nas aulas de Educación Infantil e primeiros cursos de Primaria. Propostas de traballo para a aula.

7.      Deseño de materiais para o traballo na aula cos contos de Andersen (en especial A sereíña) e as versións cinematográficas (en especial A sereíña de Walt Disney).

Para o curso 2005-06 o mesmo pero con outros escritores clásicos: Perrault e irmáns Grimm.

 

Memoria 2004-2005

  Xuntanzas quincenais ao longo do curso académico 2004-05.

  Deseño e realización de actividades e elaboración de materiais para Educación Infantil e Primaria.

 Elaboración deste sitio web do Grupo Andersen.

 Encontros con autores:

   - Antón Cortizas o 16-12-2004 (a súa visita deixounos un xeito de facer con papirofrexia... paxariña, grou [base paxaro], tarabela...);

   - Marilar Aleixandre o 21-4-2005 (agasallounos cun conto de aire anderseniano).

 Dous artigos publicados na revista Fadamorgana:

   - Ansersen na aula de infantil

   - Andersen na pantalla

  Participación como ponentes no
Curso de formación continua - II Curso de perfeccionamento:
       - As literaturas infantís e xuvenís ibéricas
       - A súa influencia na formación lectora
       - Revisitar os clásicos

Do 5 ao 8 de setembro de 2005, en Santiago de Compostela.
http://www.usc.es/cptf/Formacion/CursosFormacion/Datos2005/Fc15632005-2006g.htm

 

Proxecto 2005-2006

  Participación como ponentes nos
XI Encontros Luso-Galaico-Franceses do Livro Infantil e Juvenil
Do 16 ao 18 de novembro de 2005, en Porto (Portugal).
http://www.campo-letras.pt/prepublicacoes/11encontros.htm

  A voltas cos clásicos... Carapuchiñas e lobos... Polgariños...

  XII Encontros Luso-Galaico-Franceses do Livro Infantil e Juvenil
http://194.79.88.139/rbep/one_news.asp?idnews=185

  Provocar pasión por ler...

Antecedentes dos contos de Andersen

Xa sabemos que Andersen, coma outros autores, toma prestadas ideas dos contos populares.
A nosa reflexión sobre isto.

Marcapáxinas ou puntos de lectura ou puntos de libro ou  marcalibros ou sinaladores ou separadores ou medianís (medianiles en español)

Algún día, ao mellor, chegamos a facer cousas coma esta... ou así... ou tamén así... ou mesmo así...

Pero isto xa é outra cousa...

Documentos

Outra xente tamén celebrou a Andersen e traballou sobre el.

Dous estudios interesantes sobre o xénero na literatura para a nenez e mocidade: modelos e imaxes.

Proxecto 'Lecturas de ida y vuelta'

 

Os contos de Perrault.

 

Cartel do Día das Letras Galegas 2006