Grupo Andersen
[Deseño de Andersen]
Somos un grupo de xente
interesada na literatura que tamén pode ler a mocidade e a xente miúda, chamada
Literatura Infantil e Xuvenil, e mal interpretada como literatura SÓ para os
máis pequenos e novos da casa e da sociedade... E un grupo de xente
interesada, polo tanto, na literatura de
Hans Christian Andersen.
Non existe unha literatura para menores
e unha literatura para maiores. Só existe boa literatura e mala
literatura. Un bo libro permite sempre facer varias lecturas, e a diversas
idades. Calquera de nós pode ter a experiencia de ler un libro varias veces ao
longo da súa vida e sentir que ese mesmo libro lle di cousas distintas nos
distintos momentos.
Naceu, o Grupo Andersen, no curso académico 2004-2005.
Constituímos este grupo:
Carmen Iglesias
Elvira Pérez
Miguel Vázquez Freire (persoa de contacto)
Estrella Vázquez
O grupo partíu da base: "No segundo centenario do nacemento de Andersen: un grupo de traballo sobre imaxe e educación infantil".
Compoñentes: Poderán participar no Grupo de Traballo preferentemente mestres e mestras de Educación Infantil e primeiros cursos de Primaria. Non obstante, eventualmente tamén poderá integrarse calquera persoa que manifeste interese pola literatura infantil e o desenvolvemento de reflexións, debates sobre a literatura infantil e a imaxe, o deseño de prácticas para o traballo con estes medios nas aulas de Educación Infantil e primeiros cursos de Primaria, así como sobre a investigación en xeral da influencia das imaxes na construción de valores durante as primeiras idades.
Obxectivos:
- Lectura e análise das obras de Andersen nas versións castelá, galega e portuguesa dispoñibles.
- Visionado e análise das películas inspiradas en contos de Andersen, con especial atención á Sereíña (versión Walt Disney).
- Iniciación ao coñecemento da literatura infantil e a súa importancia para o traballo na aula na Educación Infantil e primeiros cursos de Primaria.
- Iniciación ao coñecemento da chamada “linguaxe da imaxe” ou “linguaxe audiovisual” e a súa importancia para o traballo na aula na Educación Infantil e primeiros cursos de Primaria.
- Estudio das diversas metodoloxías existentes para a análise dos valores e a súa transmisión a través da literatura infantil, a televisión e o cine.
- Deseño de prácticas para o traballo na aula coa literatura infantil e a imaxe.
Para o curso 2005-06 o mesmo pero con outros escritores clásicos: Perrault e irmáns Grimm.
(Preme sobre as fotos se queres velas máis grandes)